Σε μυστική τοποθεσία οι 14 υπερκαταψύκτες του εμβολίου

Σε μυστική τοποθεσία οι 14 υπερκαταψύκτες του εμβολίου


Από την έντυπη έκδοση

Των Φάνη Ζώη και Ανθής Αγγελοπούλου

Με άκρα μυστικότητα μεταφέρθηκαν τα 14 ψυγεία βαθιάς ψύξης (υπερκαταψύκτες ψύξης έως -80 βαθμούς Κελσίου) σε περιοχή του λεκανοπεδίου Αττικής, η οποία για λόγους ασφαλείας είναι μη ανακοινώσιμη.

Από σήμερα, ωστόσο, ξεκινά και η ειδική ενημέρωση του υπουργείου Υγείας για τους εμβολιασμούς, ενώ την ίδια στιγμή νέο υπό μελέτη κυτταρικό φάρμακο με Τ-λεμφοκύτταρα στο Νοσοκομείο Παπανικολάου αναζητά χρηματοδότη.

Σε αποθήκη Φαρμακευτικού Συνεταιρισμού έχουν μεταφερθεί οι υπερκαταψύκτες, οι οποίοι στη συνέχεια θα πάνε στις περιφέρειες Θεσσαλονίκης, Θεσσαλίας (Καρδίτσα), Κρήτης, Ηπείρου (Ιωάννινα) και Πελοποννήσου, ενώ 4 εξ αυτών θα παραμείνουν στην Αττική. Το πολύτιμο φορτίο θα φυλάσσεται καθ’ όλο το 24ωρο από ειδικές ομάδες των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας με ελικόπτερα και drones. Σε κάθε ένα από τα ψυγεία χωράνε 80.000 δόσεις εμβολίων.

Αντίστοιχα και στη Θεσσαλονίκη έφτασαν στις αποθήκες του Συνεταιρισμού Φαρμακοποιών Βορείου Ελλάδας τα 2 πρώτα ψυγεία, από τα 3 συνολικά που θα χρησιμοποιηθούν εκεί. Να σημειώσουμε ότι τα εμβόλια θα βρίσκονται σε ειδική συσκευασία με ξηρό πάγο και θερμοκρασία στους -70 βαθμούς Κελσίου που χωράει 1.000 – 5.000 δόσεις του εμβολίων.

Οι συσκευασίες αυτές για λόγους ασφαλείας διαθέτουν ειδικό μηχανισμό που παρακολουθεί την ψύξη, έτσι ώστε σε περίπτωση που αρχίζει να πέφτει να γίνει άμεσα αντιληπτό. Οι ειδικές αυτές συσκευασίες έχουν επίσης και GPS όπως τα κινητά μας και εκπέμπουν σήμα στον κεντρικό πίνακα ελέγχου της εταιρείας, η οποία παρακολουθεί το προϊόν και τα δίκτυα διανομής του συνέχεια. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγεται κάθε πιθανή επίθεση από χάκερ, όπως είχε καταγραφεί πριν από λίγο καιρό στον ΕΜΑ και στη Ρωσία.

Ασκήσεις προσομοίωσης

Τα επόμενα 24ωρα ξεκινούν ασκήσεις προσομοίωσης που θα περιλαμβάνουν κάθε κρίκο της πολυδαίδαλης αλυσίδας. Η ταχύτητα και η ασφάλεια τίθενται ως κυρίαρχοι στόχοι, προκειμένου να επιτευχθεί ο εμβολιασμός του 50% του πληθυσμού σε 6 μήνες.

Είναι αλήθεια ότι η κεντρική διαπραγμάτευση, η οποία έγινε από τις Βρυξέλλες, σχετικά με τις διαδικασίες μεταφοράς και παράδοσης του εμβολίου, έχει δημιουργήσει ένα μικρό κενό στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία όμως δηλώνει έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτή την μεγάλη πρόκληση.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στη «Ν» μεγάλο στέλεχος εταιρείας logistics, μόλις 48 ώρες πριν από τη μεταφορά θα γίνει γνωστός ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος παραλαβής των παλετών με τα εμβόλια. Αξίζει να αναφερθεί ότι πέπλο μυστηρίου υπάρχει και για το ποιες εταιρείες έχουν αναλάβει τη διαδικασία στην Ελλάδα. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, τη μεταφορά στην Ελλάδα θα κάνει η εταιρεία Intralink logistics, όμιλος διανομών Λιναρδάκης.

Τα εμβόλια θα φτάσουν στη χώρα μας με ειδικές πτήσεις και στη συνέχεια θα φορτωθούν σε φορτηγά όπου θα διατηρηθούν με ασφάλεια, μέχρι να μπουν στα 14 ψυγεία υπερκατάψυξης. 65 κινητές ομάδες θα τα διανείμουν στη συνέχεια στα 1.018 ειδικά κέντρα εμβολιασμού, όπου θα μπορούν να διατηρηθούν για 5 ημέρες. Η επιχείρηση θα αρχίσει να ξετυλίγεται από τη στιγμή που θα φτάσει στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το αεροπλάνο με την πρώτη παρτίδα εμβολίων της Pfizer.

Αστυνομικές δυνάμεις θα συνοδεύσουν τα ειδικά φορτηγά που θα μεταφέρουν τα εμβόλια στις μεγάλες αποθήκες σε βόρεια και νότια Ελλάδα, ενώ αστυνομική συνοδεία θα υπάρχει και για τη μετέπειτα μεταφορά των εμβολίων στα 750 εμβολιαστικά κέντρα.

Στα μέτρα της Αστυνομίας για τη φύλαξη των εμβολίων θα συμμετέχουν συνολικά 3.000 αστυνομικοί, ελικόπτερα και drones, ενώ 24ωρη θα είναι η φύλαξη των χώρων αποθήκευσης και των εμβολιαστικών κέντρων.

Το σχέδιο «Ιπποκράτης» έχει πάρει την τελική του μορφή, ενώ την επιχείρηση θα επιβλέπει «ομάδα εμβολίου» με έδρα το κτήριο Φάρος της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, με συνδέσμους από την Αστυνομία, την Πυροσβεστική, τον Στρατό και το Λιμενικό.

Η «ομάδα κρούσης», στην οποία συμμετέχουν υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Υγείας, στελέχη του «Ελ. Βενιζέλος», αεροπορικών εταιρειών, cargo και ground handlers, διαμεταφορείς και διεθνή couriers, έχουν καταστρώσει διαφορετικά και πολλά εναλλακτικά σχέδια ώστε τίποτα να μην πάει στραβά σε μία διαδικασία που ενέχει μεγάλες προκλήσεις για όλη την εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα.

«Είναι ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο ζήτημα, κυρίως λόγω της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της χώρας μας», αναφέρει στη «Ν» ο καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ο οποίος είχε κληθεί να συμβάλει συμβουλευτικά στην «ομάδα κρούσης».





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *