Ο αντίκτυπος των εφαρμογών του Facebook στην Ευρωπαϊκή Οικονομία

Ο αντίκτυπος των εφαρμογών του Facebook στην Ευρωπαϊκή Οικονομία 1

*Από την Nicola Mendelsohn, Αντιπρόεδρο Ευρώπης, Μέση Ανατολής και Αφρικής του Facebook

Τα κοινωνικά μέσα έχουν μεταβάλει τόσες πτυχές της σύγχρονης ζωής, από το πώς επικοινωνούμε και οικοδομούμε τις κοινότητες διαδικτυακά, στο πώς οργανώνουμε τη κοινωνική μας δράση και συγκεντρώνουμε χρήματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Έχει επίσης αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις, ιδιαίτερα οι μικρές, αναπτύσσονται. Σήμερα εκτιμούμε ότι περίπου 25 εκατομμύρια επιχειρήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κυρίως μικρές επιχειρήσεις, χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας κάθε μήνα.

Για να κατανοήσουμε την πραγματική έκταση του αντίκτυπου του Facebook στην Ευρωπαϊκή οικονομία, αναθέσαμε μια μελέτη στην Copenhagen Economics, μια από τις κορυφαίες οικονομικές επιχειρήσεις στην Ευρώπη. Η μελέτη εξέτασε πάνω από 7.700 επιχειρήσεις σε όλες τις δραστηριότητες και τα μεγέθη σε 15 χώρες.

Οι επιχειρήσεις που πραγματοποίησαν έρευνες δήλωσαν ότι η χρήση εφαρμογών του Facebook τους βοήθησε να δημιουργήσουν πωλήσεις που αντιστοιχούσαν σε περίπου 208 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι. Χρησιμοποιώντας τυπικές τεχνικές οικονομικής μοντελοποίησης, αυτό μεταφράζεται σε περίπου 3.1 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Οι επιχειρήσεις ανέφεραν επίσης ότι η χρήση των εφαρμογών του Facebook τους βοήθησε να κερδίσουν περίπου 98 δισ. ευρώ σε εξαγωγές πέρυσι. Από αυτές τις εξαγωγές, 58 δισ. ευρώ είναι πωλήσεις εντός της ΕΕ και 40 δισ. ευρώ πωλήσεις στον υπόλοιπο κόσμο.

Αυτό δείχνει τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης στην προώθηση των πωλήσεων για επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες όχι μόνο χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα για να παρουσιάσουν την εταιρεία και τα προϊόντα τους, αλλά και ως αξιόπιστο φόρουμ για την επικοινωνία με τους πελάτες τους, ένα εργαλείο για την ανάλυση και τις ιδέες και μια πηγή αποδοτικής οικονομικά διαφήμισης, επιτρέποντάς τους να προσεγγίσουν νέους πελάτες τοπικά αλλά και στο εξωτερικό.

Η μελέτη αποτύπωσε επίσης ότι οι επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν από γυναίκες, χάρη στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και δικτύωσης κατόρθωσαν να ξεκινήσουν και να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους. Το 58% των ερωτώμενων επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι οι εφαρμογές Facebook είναι σημαντικές για να μπορέσουν να ξεκινήσουν τις επιχειρήσεις τους, ενώ το 65% δήλωσε ότι τους βοήθησε να αυξήσουν τα έσοδά τους.

«Το Facebook μας επιτρέπει να στοχεύσουμε με επιτυχία τους σωστούς πελάτες και μας προσφέρει μια μεγάλη εμβέλεια». Virginia Pozo Castro, ιδιοκτήτρια της Ισπανικής επιχείρησης λιανικής μόδας, Coosy. Η Virginia Castro ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 2011, δανειζόμενη χρήματα από τους γονείς της για να χρηματοδοτήσει την επιχείρηση της και από την αρχή χρησιμοποίησε το Facebook και το Instagram για να αναδείξει τα σχέδιά της και να βρει νέους πελάτες. Σήμερα, έχει 22 καταστήματα σε ολόκληρη την Ισπανία και τα ρούχα της πωλούνται σε 60 καταστήματα λιανικής εκτός από το ηλεκτρονικό της κατάστημα.

Υπάρχουν εκατομμύρια επιχειρήσεις όπως της Virginia που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές μας για να υποστηρίξουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και να επεκταθούν σε νέες αγορές.

Η επιχείρηση της Virginia είναι μόνο ένα παράδειγμα των εκατομμυρίων επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τις εφαρμογές μας για να επικοινωνούν με πελάτες, να αυξάνουν τις πωλήσεις και να αυξάνουν. Για χρόνια, είναι συνηθισμένο να ακούμε ανθρώπους να συζητούν την «ψηφιακή οικονομία» σαν να είναι η αξία που προσθέτουν οι εταιρείες τεχνολογίας ξεχωριστή από την υπόλοιπη οικονομία. Αυτή η έκθεση δείχνει πώς τα κοινωνικά μέσα έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της Ευρωπαϊκής οικονομίας και συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξή της.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *