Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων σήκωσαν πρώτοι το  βάρος της τηλεκπαίδευσης όταν έκλεισαν τα σχολεία στα μέσα Μαρτίου. Ο λόγος προφανής: οι σχολάρχες ζήτησαν άμεσα να οργανωθούν μαθήματα ανάλογου επιπέδου με αυτά στη σχολική τάξη, καθώς πολλοί γονείς (λόγω της αναστολής) γκρίνιαζαν και ζητούσαν επιστροφή διδάκτρων. Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί είχαν να αντιμετωπίσουν ακόμη και σχόλια γονέων για χαμηλή ποιότητα τηλεμαθημάτων, την ίδια στιγμή που οι άνθρωποι κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια να προσαρμοστούν (και αυτοί) στη νέα πραγματικότητα, δουλεύοντας από το πρωί έως και το βράδυ.

Προ ημερών και λίγο μετά τη λήξη αυτής της περιπετειώδους σχολικής χρονιάς, το υπουργείο Παιδείας εξήγγειλε αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων. Μεταξύ αυτών ορίζεται ότι οι απολύσεις των εκπαιδευτικών θα γίνονται με βάση την κοινή εργατική νομοθεσία, όπως ήταν ο νόμος Κ. Αρβανιτόπουλου 4254/2014. Αυτό σημαίνει απελευθέρωση των απολύσεων, βέβαια «με τη διασφάλιση της απαρέγκλιτης τήρησης της εργατικής νομοθεσίας» όπως λέει το υπουργείο. Απογοήτευση και πικρία για τις 9.000 εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων μετά τα επαινετικά, και δικαίως, σχόλια της υπουργού Νίκης Κεραμέως για την προσπάθεια που κατεβλήθη σε ιδιωτικά και δημόσια σχολεία.

Το θεσμικό πλαίσιο που άφησε πίσω του ο ΣΥΡΙΖΑ με άξονα τον νόμο 4415/2016 επί υπουργίας Νίκου Φίλη έχει σημεία που χρήζουν βελτιώσεων. Ενδεικτικά, η λειτουργία του σχολείου ήταν τόσο αυστηρά οριοθετημένη που ακύρωνε την ουσία της αυτονομίας την οποία μπορεί να έχει μία σχολική μονάδα, όπως συμβαίνει διεθνώς.

Ωστόσο, η πολιτική στόχευση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στον κλάδο, δημιουργώντας προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων, καθώς εμφανίζεται να επιστρέφει στην εποχή του μνημονίου και των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς. Η κ. Κεραμέως ζητεί οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να αξιολογηθούν με βάση τις διατάξεις του υπ. Παιδείας και να απολύονται με βάση το εργατικό δίκαιο και τις διατάξεις του υπ. Εργασίας. Η κ. Κεραμέως και οι σχολάρχες υποστηρίζουν ότι με τον νόμο Φίλη περίπου 300 νέοι εκπαιδευτικοί απολύθηκαν μετά τη δοκιμαστική διετία. Οι σχολάρχες το δηλώνουν αυτό λέγοντας ότι εάν μετέτρεπαν τις συμβάσεις των 300 σε αορίστου χρόνου δεν θα μπορούσαν να τους απολύσουν μετά. Δεν είναι προφανές πως ένα τέτοιο επιχείρημα υπονοεί πως με την απελευθέρωση των απολύσεων,ο αριθμός θα εκτιναχθεί;

Προφανώς και υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία που τιμούν τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι άλλωστε αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της φήμης ενός σχολείου. Και στον επαγγελματισμό αυτών των εκπαιδευτικών προσβλέπουν  οι γονείς. Η συνθετότητα του προβλήματος καθιστά αδύνατη τη εξεύρεση λύσης μόνο με θέσεις άσπρο-μαύρο. Απαιτεί διάλογο, χωρίς παρωπίδες.

Η κ. Κεραμέως έχασε το στοίχημα των καμερών στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς. Με τη ρύθμιση για τα ιδιωτικά σχολεία βάζει ένα ακόμη στοίχημα στην υπουργία της.

Κυριακή Κανονίδου

Είμαι η Κυριακή Κανονίδου, δημοσιογράφος και συντάκτρια στο ενημερωτικό site news1.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *