Η σχολική τάξη δεν είναι τέσσερις τοίχοι

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δηλώνει δικαιωμένη για την προσπάθεια που έχει κάνει με στόχο να στηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και παραθέτει αριθμούς. Από 71.701 εκπαιδευτικούς έχουν οργανωθεί 113.974 ψηφιακές τάξεις, στις οποίες έχουν συμμετάσχει συνολικά 1.884.981 μαθητές.

Ο συνολικός χρόνος διάρκειας των μαθημάτων είναι 7.366.124 λεπτά. Ταυτόχρονα, περισσότεροι από 913.000 μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, στο οποίο οι εκπαιδευτικοί αναρτούν υλικό για τους μαθητές.

Η αλήθεια είναι ότι γίνεται σημαντική προσπάθεια από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και τα στελέχη του υπουργείου να ενεργοποιηθεί μία διαδικασία –η τηλεκπαίδευση–, η οποία μέχρι τώρα ήταν άγνωστη στο ελληνικό σχολείο.

Πολλά παιδιά κατανοούν την προσπάθεια των δασκάλων τους, και αφοσιώνονται σε αυτούς ακόμη και μέσω της οθόνης του υπολογιστή.

Βεβαίως, υπάρχει περιθώριο «βελτίωσης των αριθμών», αφού υπολείπονται αρκετοί μαθητές και εκπαιδευτικοί για να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση.

Ταυτόχρονα, δεν λείπουν προβλήματα και προσκόμματα. Η δημιουργία εικονικών τάξεων με σκοπό τα διά ζώσης μαθήματα και η ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού στο Διαδίκτυο είναι στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών, και άρα κάποιοι αντιδρούν για ιδεολογικοπολιτικούς λόγους. Την ίδια στιγμή, ευθύνη της πολιτείας είναι να καλυφθούν οι απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται με όσα μέσα διαθέτουν.

Αυτό που ξεπερνά τα τρέχοντα προβλήματα, είναι πως η ιδιαίτερη συνθήκη που περνά η Ελλάδα, μαζί με όλο τον πλανήτη, απαιτεί προσαρμογή και ψυχραιμία. Δεν υπάρχουν περιθώρια για γκρίνια αλλά και ο ενθουσιασμός είναι άκαιρος, ενώ οι εκφραστές του κινδυνεύουν να επικριθούν για επικοινωνιακά τερτίπια.

Από την επόμενη σχολική χρονιά πρέπει να αξιολογηθεί το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Τόσο τα ποσοτικά αλλά κυρίως τα ποιοτικά του μεγέθη. Διότι ποιος είναι ο στόχος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη σχολική πράξη.

Ομως, ακόμη κι αν υπάρχουν όλα τα τεχνικά μέσα, όπως συμπύκνωσε και ο Μάριος Μάζαρης, νέος δάσκαλος που διαπρέπει στην τηλεκπαίδευση, «η σχολική τάξη δεν είναι τέσσερις τοίχοι, είναι μια σχέση εμπιστοσύνης που προσαρμόζεται σε κάθε συνθήκη και γι’ αυτό και αντέχει». 

Κυριακή Κανονίδου

Είμαι η Κυριακή Κανονίδου, δημοσιογράφος και συντάκτρια στο ενημερωτικό site news1.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *