ΕΛΤΑ με πιάτο μουσακά

Τι είναι ελληνική γαστρονομία; Ποιες είναι οι πηγές της, ποια η πορεία της στον χρόνο και ποιο το μέλλον της στον 21ο αιώνα; Πώς μιλάμε σήμερα για την ελληνική γαστρονομία και κυρίως πώς τη συστήνουμε σε όσους δεν έχουν ιδιαίτερες γνώσεις γύρω από αυτήν; 

Για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία οι απαντήσεις σε όλα αυτά τα δύσκολα ερωτήματα που κάνουν θεωρητικούς της γαστρονομίας, κριτικούς εστιατορίων, μάγειρες, ειδικούς ή απλά λάτρεις της ελληνικής κουζίνας να σπάνε το κεφάλι τους και να πελαγώνουν εδώ και χρόνια, είναι απλούστατη. Συνοψίζεται σε τέσσερις παρασκευές: αρνάκι στο φούρνο με πατάτες, μουσακάς, χταπόδι, χορτόπιτα και τέλος· ιδού η ελληνική γαστρονομία. 

Με αυτά τα τέσσερα πιάτα, κακήν κακώς φωτογραφημένα με αισθητική κατευθείαν βγαλμένη από μενού ταβέρνας της δεκαετίας του ’80 –όπου έβρισκες από πίτσα μέχρι σουβλάκι και γεμιστά–, τα ΕΛΤΑ αναφέρονται στην ελληνική γαστρονομία ή για να είμαστε απόλυτα ακριβείς, «τιμούν», όπως γράφεται στο δελτίο Τύπου, την ελληνική γαστρονομία. 

Η ειδική σειρά γραμματοσήμων που κυκλοφόρησε στις 20 Ιουλίου συγκεντρώνει δυστυχώς πολλά στερεότυπα για την ελληνική κουζίνα, όλα αυτά που προσπαθεί χρόνια τώρα να ξεφορτωθεί για να προχωρήσει μπροστά, να εξελιχθεί, να ισχυροποιήσει τη θέση της στις κουζίνες του κόσμου, να χτίσει ένα δυνατό και σύγχρονο προφίλ. 

Ακόμη και το κείμενο που συνοδεύει το σκεπτικό της επιλογής των πιάτων ξεχειλίζει κλισέ. «Το μαγειρεμένο φαγητό ξεκινάει από την αρχαία Ελλάδα με συνταγές απλές αλλά και περίπλοκες (…) Τον διάσημο μουσακά, εμβληματικός για τη χώρα μας, έτσι όπως εμείς τον κάνουμε, δεν τον βρίσκουμε σε καμία άλλη χώρα. Ενα φαγητό που ενώνει τη Δύση με την Ανατολή».

Ολοι συμφωνούμε ότι η κουζίνα είναι σημαντική ψηφίδα της ταυτότητάς μας, τμήμα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς που πρέπει να προβάλλεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ειδικά όταν πλέον αποτελεί βασικό όπλο στην προσπάθεια για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού.

Οταν η γαστρονομία παγκοσμίως αποτελεί μία από τις ισχυρότερες τάσεις, έχοντας επιβληθεί στην ποπ κουλτούρα, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για προχειρότητες. Με λίγα λόγια, αν θέλεις να στείλεις γράμμα στην εποχή του μέιλ, κάν’ το με στυλ ή μην το κάνεις καθόλου. 

Κυριακή Κανονίδου

Είμαι η Κυριακή Κανονίδου, δημοσιογράφος και συντάκτρια στο ενημερωτικό site news1.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *