Αττικόν, Σταδίου, Αθήνα

Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, το υπουργείο Οικονομικών θα καταθέσει τις επόμενες ημέρες νομοθετική ρύθμιση η οποία θα λύνει τον γόρδιο δεσμό ανάμεσα στο Ιδρυμα Σταματίου Δεκόζη – Βούρου, στο οποίο ανήκουν οι κινηματογράφοι «Αττικόν» και «Απόλλων», και το Ιδρυμα Βούρου – Ευταξία. Θα ανοίξει έτσι ο δρόμος για την αποκατάσταση του κτιριακού συγκροτήματος της οδού Σταδίου που φέρει την υπογραφή του Ερνέστου Τσίλλερ. Ταυτόχρονα θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την επαναλειτουργία των δύο κινηματογράφων, οι αίθουσες των οποίων παρέμειναν ευτυχώς άθικτες από την πύρινη λαίλαπα που έκαψε την είσοδο και τον πρώτο όροφο του κτιρίου ύστερα από ρίψη μολότοφ στη διάρκεια μεγάλης αντιμνημονιακής διαδήλωσης τον Φεβρουάριο του 2012.

Από την πλευρά της κυβέρνησης τηρείται ορθά σιγή ασυρμάτου έτσι ώστε να μην «καεί» άλλη μια απόπειρα επίλυσης ενός προβλήματος που, όπως φαίνεται, δεν άπτεται μόνο της οικονομικής επιστήμης. Αν ευοδωθούν οι προσπάθειες και έχουμε αίσιο τέλος σε αυτήν την εξωφρενική υπόθεση που κρατά ομήρους δύο σύμβολα της πνευματικής ζωής της πρωτεύουσας της χώρας, η Αθήνα θα έχει επουλώσει μια βαθιά πληγή.

Εχουμε γράψει αμέτρητες φορές για το ανυπολόγιστο κόστος από τη μη λειτουργία των δύο κινηματογράφων. Είναι κόστος οικονομικό, σίγουρα, αλλά κυρίως είναι κόστος ψυχολογικό. Η αποτρόπαια θέα ενός αρχιτεκτονικού κοσμήματος σε αυτήν τη θλιβερή κατάσταση αποτελεί ανάχωμα για όλες τις προσπάθειες ανάκαμψης της οδού Σταδίου, που ούτως ή άλλως δέχθηκε βαρύ πλήγμα κατά τη διάρκεια της κρίσης. Διαβάζοντας για πλήθος επενδύσεων από τουριστικούς ομίλους σε καλά κτίρια του δρόμου, αναρωτιόμουν πώς οι νέες υποδομές (κατά βάση ξενοδοχειακές) θα συνυπάρξουν με τη μαύρη τρύπα του «Αττικόν» και του «Απόλλων». Τώρα που η πανδημία προσγειώνει απότομα τις τουριστικές μας φιλοδοξίες έχουμε περισσότερο χρόνο για να σκεφτούμε πάνω στο μέλλον της οδού Σταδίου, στα ιστορικά της χαρακτηριστικά, στις δυνατότητές της ως του κατεξοχήν εμπορικού άξονα που συνδέει τις πλατείες Ομονοίας και Συντάγματος που επίσης μπαίνουν σε μια νέα εποχή. Ας γίνει λοιπόν η δρομολογούμενη επιστροφή των δύο κινηματογράφων αλλά και των καταστημάτων που στεγάζει το ίδιο συγκρότημα η δημιουργική σπίθα που θα δώσει στην Αθήνα ένα νέο σημείο αναφοράς με άγκυρες τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον. Είναι μια ευκαιρία που δεν έχουμε την πολυτέλεια να αγνοήσουμε.

Κυριακή Κανονίδου

Είμαι η Κυριακή Κανονίδου, δημοσιογράφος και συντάκτρια στο ενημερωτικό site news1.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *