Η ιστορική άμαξα που ξυπνάει παλιές θύμισες (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ)

Τη βασιλική άμαξα με την οποία πρωτοκυκλοφόρησε ο βασιλιάς της Ελλάδας Γεώργιος Α πριν από 130 χρόνια θα έχουν την ευκαιρία να δουν οι επισκέπτες της ΔΕΘ.

Το όχημα των τέως Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας (Σ.Θ.) είναι το όχημα που ανέλαβε τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις της βασιλικής οικογένειας (ή κάποιου μέλους της) στις γραμμές Λάρισα-Βόλος και Βόλος-Καλαμπάκα από την εποχή του βασιλέα Γεωργίου Α’ και έπειτα.
 
Κατασκευάστηκε το 1883, από τη βελγική εταιρία «La Metallurgique Ateliers de Nivelles Belgique», που είχε αναλάβει να προμηθεύσει το θεσσαλικό δίκτυο μετρικού εύρους (1.000 mm) με το απαιτούμενο ελκόμενο τροχαίο υλικό (επιβατικά και εμπορικά βαγόνια).

Μαζί με την άμαξα διοικήσεως απετέλεσαν τις δύο μοναδικές άμαξες πολυτελείας των θεσσαλικών σιδηροδρόμων.

Αυτό το επίπεδο πολυτέλειας υποδηλώνουν και τα ψηφία «ΑΑ» του αριθμού της (ΑΑ 1), που αναγράφεται στο αριστερό τμήμα του πλαισίου (σασί).

Η ιστορική άμαξα που ξυπνάει παλιές θύμισες (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ)

Οι επισκέπτες της ΔΕΘ θα μπορούν να δουν το πρώτο βαγόνι με το οποίο κυκλοφόρησε ο βασιλιάς Γεώργιος Α πριν από 130 χρόνια όταν θέλησε να εγκαινιάσει το σιδηροδρομικό δίκτυο στον Βόλο.

Ουσιαστικά αυτή η παρουσία του βαγονιού ανήκει στον Βολιώτη πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. Γιάννη Αντωνιάδη και του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, Κώστα Πετράκη, τόνισε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πρακτορείο 104,9fm ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού, Γιώργος Αναγνωστόπουλος.

Ο ίδιος έδωσε και περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο βαγόνι που βρίσκεται ήδη στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ.

Οι Βολιώτες ανακαίνισαν το βαγόνι και το έφεραν σε αυτή τη θαυμάσια κατάσταση. Χρησιμοποίησαν τα ίδια υλικά με εκείνη την εποχή. Όλα τα έκαναν με μεράκι. Αυτό το βαγόνι για εμάς αποκτά πλέον τεράστια αξία, τόνισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού επισήμανε πως: η σιδηροδρομική ιστορία της Ελλάδας και όλης της Ευρώπης είναι μεγάλη. Την εντοπίζουμε πιο μακριά από αυτή του αυτοκινήτου. Υπάρχει μεγάλο τροχαίο υλικό. Στην Ελλάδα υπάρχουν δίχρονες μηχανές και σπάνιο υλικό. Κυρίως σε Βόλο και Θεσσαλονίκη.
 
Όσον αφορά του χρόνου θα προσπαθήσουμε να φέρουμε μια ατμήλατη μηχανή που υπάρχει στον Βόλο και η οποία κατασκευάστηκε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Αυτή μετέφερε υλικά του β΄ παγκοσμίου πολέμου και είναι μία από 4-5 που έχουν σε όλη την Ευρώπη.

Κυριακή Κανονίδου

Είμαι η Κυριακή Κανονίδου, δημοσιογράφος και συντάκτρια στο ενημερωτικό site news1.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *